четвер, 19 жовтня 2017 р.

Рекомендації щодо викладання англійської мови в 5 класі

 Докладно ознайомитися з рекомндаціями щодо викладання англійської мови в 5 класах, що були складені МО вчителів КГ №49  тут

Рекомендації щодо викладання англійської мови в умовах адаптації до навчання в основній школі

Принципи державної освітньої політики зумовили необхідність створення нового державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. В основу нового державного стандарту, так як і в Державному стандарті 2004 року, покладено комунікативний підхід. Він передбачає виконання практичної мети, тобто формування умінь і навичок міжкультурного спілкування.

Новий Державний стандарт акцентує увагу на розвитку особистості учня, формування в нього мовленнєвої культури, гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій. Мовна освіта є важливим засобом, котрий формує свідомість особистості та її здатність буди соціально-мобільною в суспільстві, сприяє веденню діалогу культур у світі, формуванню філософії сучасного європейця - «навчання упродовж життя», що дає усвідомлення необхідності самоосвітньої діяльності особистості та її готовності опановувати нові знання.

Новий Державний стандарт засвідчив зміну у підході до процесу викладання і чітко визначив орієнтацію на потреби учня - автономію, формування стратегічної компетенції, мотивації учнів за рахунок відповідності віку і інтересам дозволять інтенсифікувати та покращити процес викладання. Учитель повинен переглянути способи та методи передачі інформації: озвучення інформації треба замінити проектуванням власної діяльності: управлінської, консультаційної та заохочувальної.

На принципі наступності між початковою та основною школами ґрунтується відбір змісту предметів Державного стандарту. Важливою передумовою успішного навчання школярів у 5 класів є забезпечення і здійснення заходів, спрямованих на адаптацію дітей до основної школи.

Вчителям, які працюватимуть із п’ятикласниками у 2013-2014 навчальному році, пропонуємо наступні рекомендації :

1.Відповідно до комунікативного підходу та з урахуванням навчального та життєвого досвіду учнів цієї вікової категорії, їхніх інтересів і схильностей збільшити приорітетність методів і форм навчальної діяльності, що забезпечують соціальну взаємодію школярів у процесі комунікації.

2. Для сприяння формуванню в учнів іншомовних умінь і навичок підтримувати спілкування в типових ситуаціях різноманітних сфер життєдіяльності.

3.Підвищувати роль лінгвокраїнознавчих і соціокультурних знань.

4.Широко використовувати інтерактивні методи навчання: рольові ігри, навчальні ситуативні завдання, парні та групові форми роботи.

5.При навчанні аудіюванню широко використовувати автентичні матеріали: тексти, діалоги, ілюстрації та інші додаткові дидактичні засоби.

6. Залучати учнів до дослідницької та проектної діяльності та формувати в них готовність до самостійної діяльності, до роботи в колективі, толерантного ставлення до всіх учасників соціальної взаємодії.

7. Залучати до використання на уроках новітніх технологій, у тому числі електронних засобів навчального призначення.

8. Формувати в учнів критичне ставлення до отриманих результатів.

9. Відвідуйте уроки майбутніх п'ятикласників, як з метою ознайомлення з класним колективом, так із метою ознайомлення з формами та методами роботи класовода.

10. Використовуйте психологію зворотного зв’язку, адже вона є показником ефективності нових технологій.


Для цього потрібно:

  • у будь-якій ситуації ставитися до учнів по-дружньому;

  • ніколи не виявляти зверхність;

  • щиро цікавитися учнями ,їх проблемами;

  • шанувати в учневі особистість;

  • уникати прямої критики;

  • вказувати на недоліки віч-на-віч;

  • починати з похвали за роботу, яку учень виконує добре.

11. Не переобтяжувати урок поясненнями – завдання повинні бути різноманітними, цікавими і практичними з точки зору повторюваності лексики, граматики і мовних функцій.

12. Не забувайте відзначати успіхи дітей і заохочувати їх до подальшого навчання.

13. Виховуючи вікові особливості п’ятикласників: рухову активність, особливості моделі поведінки, давайте можливість учням чередувати розумову та фізичну діяльність (фізкультхвилини, хвилинки релаксації )

14. Спонукайте дітей говорити, відповідати, адже це заохочує їх до спільної праці.

15. Будьте терплячими і справедливими.

16. Завдання і теми на уроці повинні бути прив’язані до оточуючого світу дитини.

Для збереження психологічного та фізичного здоров’я п’ятикласників необхідно, щоб процес адаптації пройшов в сприятливій атмосфері навчання та виховання.




Розробки уроків з теми «Подорож»

Урок №1

Тема: Подорож літаком

Мета: повторити й активізувати ЛО теми; удосконалювати вміння читати англійською мовою, розуміти прочитане, удосконалювати орфографічні навички; розвивати діалогічне мовлення учнів ,довгочасну пам`ять; виховувати інтерес до навколишнього світу, формувати такі риси характеру як працьовитість, уміння працювати в парі, у групі.

Обладнання: наочність із теми «Подорож», опорні схеми, картки.

Тип уроку: розвитку знань, умінь та навичок.

Хід урокy

I Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

  • Привітання

-Good morning, boys and girls! Let`s read a new poem.

Good morning Sue! Nice to see you!

Hello, Ralf! How is life?

Hi, Seon!How are you getting on!

  • Повідомлення теми уроку

T. Modern life is impossible without travelling. To understand how true it is, you only have to go to a bus station, to a railway station or to the airport. There you will see a lot of people hurring to get somewhere and to get there as quick as possible. Why do people travel?

P1. They travel on business.

P2. They travel to visit new countries.

P3. Some want to get new impressions.

Proverbs. Робота над прислів`ями.

T. Match the proverb and its corresponding meaning. Who will be the first?

  • He that travels far knows much.

  • Poor man`s luggage is always light.

  • Every departure has an arrival.

  • Бідному зібратися – тільки підперезатися.

  • Усе добре, що на добре виходить.

  • Хто багато подорожує – багато знає.

II Основна частина уроку

Повторення та активізація вивчених раніше ЛО томи «Traveling»

T. Today we`re going to speak about the fastest way of travelling. Who can tell me what the fastest way of travelling is?

P1. This is flying by plane.

T. Right you are.

Review of previous words. Choose the necessary word.

  • You can go to ( the station, library) to see people who want to get somewhere.

  • Travelling ( by train, plane) is the cheapest.

  • If you want to get somewhere fast, you use ( a car, a plane)

Робота на картках

Card 1

Match

travelling

пішки

by plane

кораблем

by train

подорож

on foot

відрядження

by taxi

поїздом

by ship

на таксі

by business trip

літаком

Card 2

Translate into Ukrainian.

  • People can travel on foot.

  • Travelling by ship is slower than travelling by car.

  • Travelling by plane is the fastest way of travelling.

  • Валеологічна пауза

Вірш «Clap, Clap, Clap Your Hands» (перша частина)

Учитель розповідає вірш, учні хором повторюють слова та виконують відповідні дії.

III Розвиток умінь мовлення

  • Клас поділяється на дві групи і обговорює «за» і «проти» подорожі літаком. По закінченні представники першої групи ланцюжком називають переваги такого виду подорожі, другої групи – недоліки.

  • Робота з картками

Учні отримують картки для роботи в парах, їх завдання – скласти діалог з опорою на таблицю. Потім дві-три пари інсценують свої діалоги. Учитель контролює правильність логічної та граматичної будови речень.

А. Make up a dialogue

You like to travel by plane.

-ask your partner if he/ she likes travelling by plane;

-tell your partner that you like planes;

-ask your partner why he/ she doesn`t like travelling by plane;

-tell your partner why you like travelling by plane.



B. Make up a dialogue.

You don`t like to travel by plane.

-Ask your partner if he/ she likes travelling by plane;

-tell your partner that you don`t like planes;

-ask your partner why he/she likes travelling by plane;

-tell your partner why you don`t like travelling by plane.

  • Самостійна робота

Учитель роздає картки. Учні самостійно доповнюють речення поданими словами, потім ланцюжком читають їх. Учитель контролює правильність виконання завдання.

Choose the right word to complete the sentences:

  • The first airplanes were __.

  • Nowadays airplanes can fly __.

  • Very far

  • Not far

  • It takes __ time to fly from one country to another nowadays.

  • A lot of

  • Not much

  • People show their __ to the custom`s officer.

  • Tickets and passports

  • Boarding pass

  • A __ weights the luggage.

  • Custom`s officer

  • Clerk

IV Завершальна частина уроку

Домашнє завдання

Скласти розповідь «Travelling by plane»

Підбиття підсумків уроку

T. Today we discussed pros and cons of travelling by plane. Do you remember the rules for the passengers in the airport? What are they?



Урок №2

Тема: Різні види подорожей "Different ways of travelling"

Мета: активізувати та поповнити запас тематичних лексичних одиниць, учити вживати ЛО в діалогічному мовленні, повторити ступені порівняння прикметників, розвивати аудитивні та мовленнєві навички, покращувати навички роботи в групі, виховувати культуру мовлення.

Обладнання: опорні картинки з теми «Подорож».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення

Хід уроку

І Підготовка до сприйняття іноземного мовлення

T. Good morning, good morning! Nice to see you! Today we are going to continue to learn about travelling/ During the lesson we should be able:

  • To activate and enrich our vocabulary, revise The Present Simple Tense;

  • To develop listening, reading and speaking skills;

  • To improve pair communicative skills;

  • To widen our outlook and speak about different ways of travelling.

ІІ Warm-up

T. First of all, look at the table. Do you understand the task? You have to choose the proper word.

1. Stop is to red as go is to

Green

Ready

2. Wheel is to car as luggage is to

Passenger

Worker

3. Rail is to train as berth is to

Room

Compartment

4. Driver is to car as conductor is to

Bus

Balloon

5. Teacher is to school as stewardess is to

Cinema

Plane

T. Now let`s check up your homework. (Children express their agreement or disagreement with the woman.)

Grammar point

T. To speak about actions which happen usually, every day, we should use The Present Simple Tense. This poem will help us to revise the main rules of its usage. Divide into three groups. Each group has a task to make: 1st group – affirmative form, 2nd group – negative form and 3rd group – interrogative form.

III. Main part

Reading

Pre-reading: presentation of the vocabulary

T. And now, can you guess what these words mean? Match them with the pictures. Some words should be explained.

A luggage compartment

B get on/get off

C booking-office

D check in

E Boarding pass

F gate

G The stewardess

H conductor

J a lower or an upper berth

K a dining car

While- reading

1. Read the text and say which of them is going about going by coach? Which is about going by plane and which is about going by train.
1. First you buy a ticket at the booking-office. In the ticket of there is information about the date and time of the departure, place of destination and the number of your seat. You show your ticket to the driver, put the things into a
luggage compartment, get on the vehicle and take a seat. During the trip you can watch a film and look out of the window. When you arrive at the place of destination you get off the vehicle and take your luggage. Your journey is over.

2. First you buy a ticket at the booking-office. You need to have your passport with you. In the ticket there is information about the date and time of the departure and arrival, number of the flight and place of destination. You should check in an hour before the flight. You check in your luggage and get a boarding pass. It has the number of the gate and your seat. You go through passport control, show your boarding pass to the stewardess and get on vehicle. There you can have a snack and if the journey is long you get a meal and watch a film. When you arrive to the place of destination you get off the vehicle and your luggage. Your journey is over.

3. First you buy a ticket at the booking-office. You need to have your passport with. In the ticket there is information about the date and time of the departure and arrival, number of the vehicle, number of the carriage, number of your seat and place of destination. Before getting on the vehicle you show your ticket to the conductor. Then you find your place in the compartment. It can be a lower or upper berth. Children like to travel on the upper berth. During the trip you can sleep, look out of the window or have a meal at a dining car. The conductor can give you tea or coffee. When you arrive at the place of destination you take your luggage and get off the vehicle. Your journey is over.

After-reading

T. Find in the above text the English equivalents of these words and word combinations of these words and word combinations.

Group work

T. Now divide into three groups and answer the questions.

1 group

2 group

3 group

  • What does the train consist of?

  • What do you need to get on a plane?

  • Where do we sleep on a train?

  • Where do we eat on

  • Who checks

tickets on

a train?

  • Why do you need to come to the airport earlier?

  • Who serves you on a plane?

  • How do we call rooms in a carriage?

  • Where do we put our luggage?



IV. SUMMING-UP

T. What did we do during the lesson?

Which activity did you like the best?

T. And now let`s have fun. If we didn`t manage to cope with it before the bell comes. It will be your homework too. I suggest write a little poem. Here it`s an example.

WHO: Trevor the tiger

WHAT. Hosted a party.

WHERE: At the zoo.

WHY: To celebrate the birth of his cubs

T. We can use this poem and create our own:

WHO: Trevor the driver

WHAT. Driven a bus

WHEN: Yesterday afternoon

WHERE: In the street

WHY: To get passengers to work

WHO: Tina the stewardess

WHAT. Took the boarding passes

WHEN: Yesterday afternoon

WHERE: In the plane

WHY: To get passengers to another country

V Home work

Make plan to the topic «Different ways of traveling»



Урок №3

Тема: Місця, які ми хочемо відвідати. «Places to Visit».

Мета: 1) закріплювати навички та вміння висловлюватися з теми “Travelling” ,

повторити та закріпити лексичний та граматичний матеріал теми;

2) повторити та закріпити вміння вживати прийменники місця та

напрямку;

3) розширювати знання учнів про цікаві місця Лондона.

Тип уроку: підсумковий.

Обладнання: картинки з зображеннях різних видів транспорту, фотографії визначних місць Лондона, магнітола, граматичні таблиці, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент:

Привітання. Рапорт чергового.

ІІ. Розминка.

Учні діляться на дві групи. Вибравши картинку на дошці з зображення певного виду транспорту, перша група називає його переваги, інша – недоліки.

P.1 : Travelling by plane is the fastest way of travelling. It’s comfortable and interesting.

P.2: I don’t agree. It’s fast, of course, but it’s not very interesting to travel and see only clouds through the window.

P.3: Travelling on foot is the most interesting and healthiest way of travelling. You

can see many places, meet many people and stay there as long as you want.

P.4: But travelling on foot is not fast, you can get tired, so you will not visit many places. Etc.

III. Основна частина.

Читання діалогу “At the Museum” (впр. 1, стор. 128).

Складання подібних діалогів між друзями про місце подорожування, в яких потрібно обговорити:

the day and the time;

the tickets;

clothes to wear;

the place to meet;

what things to take, etc.

Виконання граматичних вправ.

Прочитати текст и поставити слова в дужках у правильній часовій формі

(впр. 5, стор. 133):

A Picture of a Mushroom

One day a Frenchman who ______________(travel) in Sweden came to a restaurant. The Frenchman________________(not, know) the Swedish and

nobody_____________(can) speak French at the restaurant. He_______(want)

to have mushrooms for his breakfast. He____________(call) a waiter and _________ (ask) him to bring him some mushrooms. But the waiter _________

(not, can) understand what the Frenchman____________(want).

Then the Frenchman___________(take) a piece of paper and a pencil and

___________(draw) a picture of a mushroom. The waiter__________(look)

at the picture and__________(leave) the room at once.

Five minutes later he___________(return) with an umbrella!

Робота в парах. Опрацювання вживання прийменників, що означають напрямок руху: turn right, turn left, go along, go into, go round, go out of, on the left, on the right. Діти малюють план вулиці и говорять один з одним за зразком:

Kim: Excuse me, sir. How can I get to the post office from here?

A stranger: Walk two block of flats to Market Square. Then turn right in Forest Street. Go two more blocks to Apple Street and turn left. The post office is half-way down the street on the right-hand side.

IV. Закріплення знання лексики теми.

Групова робота. Складання та розігрування діалогів за ситуацією:

The Browns invited you to stay with them in London in summer.

Make a list of ten things to pack. Discuss your choice with your parents.

Talk with your friends and discuss how you are going to travel and why.

Introduce yourself to the Browns. Find out about them? And tell them about yourself.

V. Підсумки уроку.

Домашнє завдання: повторити лексику теми, прийменники напрямку руху,

грам.часи; впр. 2 (стор. 132) – письм.





Немає коментарів:

Дописати коментар