Вчителям
Принципи державної освітньої політики зумовили необхідність створення нового державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. В основу нового державного стандарту, покладено комунікативний підхід. Він передбачає виконання практичної мети, тобто формування умінь і навичок міжкультурного спілкування.
Новий Державний стандарт акцентує увагу на розвитку особистості учня, формування в нього мовленнєвої культури, гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій. Мовна освіта є важливим засобом, котрий формує свідомість особистості та її здатність буди соціально-мобільною в суспільстві, сприяє веденню діалогу культур у світі, формуванню філософії сучасного європейця - «навчання упродовж життя», що дає усвідомлення необхідності самоосвітньої діяльності особистості та її готовності опановувати нові знання.
Новий Державний стандарт засвідчив зміну у підході до процесу викладання і чітко визначив орієнтацію на потреби учня - автономію, формування стратегічної компетенції, мотивації учнів за рахунок відповідності віку і інтересам дозволять інтенсифікувати та покращити процес викладання. Учитель повинен переглянути способи та методи передачі інформації: озвучення інформації треба замінити проектуванням власної діяльності: управлінської, консультаційної та заохочувальної.
На принципі наступності між початковою та основною школами ґрунтується відбір змісту предметів Державного стандарту. Важливою передумовою успішного навчання школярів у 5 класів є забезпечення і здійснення заходів, спрямованих на адаптацію дітей до основної школи.
Вчителям, які працюватимуть із п’ятикласниками пропонуємо наступні рекомендації :
1.Відповідно до комунікативного підходу та з урахуванням навчального та життєвого досвіду учнів цієї вікової категорії, їхніх інтересів і схильностей збільшити приорітетність методів і форм навчальної діяльності, що забезпечують соціальну взаємодію школярів у процесі комунікації.
2. Для сприяння формуванню в учнів іншомовних умінь і навичок підтримувати спілкування в типових ситуаціях різноманітних сфер життєдіяльності.
3.Підвищувати роль лінгвокраїнознавчих і соціокультурних знань.
4.Широко використовувати інтерактивні методи навчання: рольові ігри, навчальні ситуативні завдання, парні та групові форми роботи.
5.При навчанні аудіюванню широко використовувати автентичні матеріали: тексти, діалоги, ілюстрації та інші додаткові дидактичні засоби.
6. Залучати учнів до дослідницької та проектної діяльності та формувати в них готовність до самостійної діяльності, до роботи в колективі, толерантного ставлення до всіх учасників соціальної взаємодії.
7. Залучати до використання на уроках новітніх технологій, у тому числі електронних засобів навчального призначення.
8. Формувати в учнів критичне ставлення до отриманих результатів.
9. Відвідуйте уроки майбутніх п'ятикласників, як з метою ознайомлення з класним колективом, так із метою ознайомлення з формами та методами роботи класовода.
10. Використовуйте психологію зворотного зв’язку, адже вона є показником ефективності нових технологій.
Для цього потрібно:
· у будь-якій ситуації ставитися до учнів по-дружньому;
· ніколи не виявляти зверхність;
· щиро цікавитися учнями ,їх проблемами;
· шанувати в учневі особистість;
· уникати прямої критики;
· вказувати на недоліки віч-на-віч;
· починати з похвали за роботу, яку учень виконує добре.
11. Не переобтяжувати урок поясненнями – завдання повинні бути різноманітними, цікавими і практичними з точки зору повторюваності лексики, граматики і мовних функцій.
12. Не забувайте відзначати успіхи дітей і заохочувати їх до подальшого навчання.
13. Виховуючи вікові особливості п’ятикласників: рухову активність, особливості моделі поведінки, давайте можливість учням чередувати розумову та фізичну діяльність (фізкультхвилини, хвилинки релаксації )
14. Спонукайте дітей говорити, відповідати, адже це заохочує їх до спільної праці.
15. Будьте терплячими і справедливими.
16. Завдання і теми на уроці повинні бути прив’язані до оточуючого світу дитини.
Для збереження психологічного та фізичного здоров’я п’ятикласників необхідно, щоб процес адаптації пройшов в сприятливій атмосфері навчання та виховання.
Немає коментарів:
Дописати коментар