Назва прийому «Колективне відлуння»
Опис прийому
Умова цього
завдання проста -
клас відповідає на плескання ведучих (вчителя або однокласника) дружною луною.
Коли ведучий плескає вперше, зазвичай клас відзивається плесканням у
відповідь. Злагодженими оплесками вдається відповісти тільки в тому випадку,
якщо всі присутні не замкнуті на собі, а відкриті для роботи з іншими. Ведучий
може плескати декілька разів поспіль, змінюючи ритмічний малюнок. Плескання
можна замінити на щигликів, чечітку, посвистування або навіть проголошення якихось
слів (наприклад, вигуків або слів-винятків із правила).
Варіанти ускладнень
можуть бути такими: ведучий плескає в долоні декілька разів (3-6) у визначеному ритмі, заміна
плескання постукуванням по стільцю, стіні, колінах або притоптуванням.
Назва
прийому Зіпсований телефон
Опис
прийому
До речі, популярний «Зіпсований телефон» також будується
на принципах естафети. У класі це можна зробити так: якесь слово
пускається по середньому ряду, а крайні ряди «ловлять слово», тобто
намагаються його відгадати.
Назва прийому «Руки-ноги»
Опис прийому
Коли вчитель
плескає у долоні один раз, клас піднімає руки, два рази - учні підіймаються. Якщо руки вже
підняті, то, коли ведучий плескає один раз, їх треба опустити (відповідно, коли
діти вже стоять, то на серію оплесків вони повинні сісти). Змінюючи
послідовність і темп плескання, учитель намагається спантеличити учнів,
тренуючи їхню зібраність.
Це вправа дуже
ефективна, концентрує увагу, з нею справляється той, хто здатний чітко
підкорятися командам і не повторювати рухи сусідів, які можуть бути
неправильними. Умови слід пояснювати стисло: «Одноразове плескання - команда рукам: їх треба підняти або
опустити; декількаразове плескання -
команда ногам: потрібно встати або сісти», після чого вчитель відразу подає
сигнали. Моментальне включення учнів у вправу змушує їх по ходу справи
усвідомлювати завдання, покладаючись на кмітливість і спритність.
Назва прийому «Естафета з варіаціями»
Опис прийому
Вставання можна
замінити естафетою з крейдою у дошки. Написати слово або коротеньку фразу
(кожному по одній букві) -
який ряд швидше. При цьому дотримуватися того ж порядку - перший учень сів на місце, тільки
тоді встав другий.
В естафетах тренується
самостійність у визначенні моменту свого вступу до загальної справи, відчуття
залежності один від одного. Це колективна вправа, в якій у кожного є свій
обов’язок, що має бути виконаний вчасно. Це «вчасно» і є основною складністю,
адже від кожного з учасників вимагається вірно визначити момент, коли йому
самому треба встати або сісти, а від інших - не втручатися в роботу кожного.
Немає коментарів:
Дописати коментар